Rozwiązujesz dyktando:
Wiadomości podprogowe
Zacznijmy od definicji komunikatu podprogowego. Co to właściwie znaczy? Jak możemy przeczytać na wielu stronach internetowych, „przekaz podprogowy jest afirmacją lub przekazem słuchowym czy wizualnym przedstawionym poniżej normalnych granic ludzkiej percepcji słuchowej lub wizualnej”. Wielu ludzi myśli, że „cóż, nie ma się czym martwić, jestem na to odporny”. Nie jesteś.
Ludzki umysł jest podzielony na dwie części, świadomą i podświadomą. Umysł świadomy działa, gdy my jesteśmy przytomni i świadomi. Z drugiej strony, podświadomość jest zawsze aktywna, reguluje wszystko w naszym ciele, nasz charakter, naszą mowę, ponadto odbiera i przetwarza informacje, niezależnie od tego, co robimy. Reklama nigdy nie była tak łatwa jak obecnie. Istnieje coraz więcej dowodów na to, że komunikaty podprogowe mają potężny wpływ na nasze życie. Reklama ma być efektowna i mądra, ale nie wyjątkowo przytłaczająca. Marketing z przekazami podprogowymi ma na celu zachęcanie do zakupu produktu poprzez efekty, które normalnie nie są widoczne gołym okiem. Wiele z dotychczasowych przekazów podprogowych jest zazwyczaj w jakiś sposób związanych z płcią lub religią i choć niełatwo je wykryć, wywołują one wiele kontrowersji. Większość podprogowych przekazów mówi o płci, religii i polityce. Zazwyczaj są one dość nieszkodliwe. Ale są też takie, które po prostu nie powinny istnieć z powodu przekraczania granicy dobrego smaku.
Podsumowując mój wywód, chcę zaznaczyć, że komunikaty podprogowe są praktycznie wszędzie, a na ludzki mózg można łatwo wpłynąć. Podprogowe komunikaty są zdolne do wyrządzania szkód. Jednakże wszystkie informacje, które znalazłam, nie były do końca potwierdzone, ponieważ wykazały niespójne wyniki eksperymentów i korelacji, które niekoniecznie udowodniły, że ten rodzaj reklamy działa. W naszych czasach, wraz z całym postępem technologicznym, nie możemy być jednak pewni, że wiadomości podprogowe nie staną się poważnym problemem w przyszłości.