Rozwiązujesz dyktando:

Bajeczny Kraków

Dziś całą klasą pojechaliśmy do Krakowa. W planie wycieczki było zwiedzania Zamku Królewskiego na Wawelu, Kościoła Mariackiego, Sukiennic oraz Smoka Wawelskiego. Tuż obok Wawelu można przepłynąć się statkiem po Wiśle, ale niestety tym razem nie skorzystaliśmy z tej możliwości, gdyż była duża kolejka. Wszyscy próbowaliśmy zrobić przeróżne zdjęcia. Krzysiek i Marzenka kłócili się kto zrobił lepsze zdjęcie smoka ziejącego ogniem. Pani wychowawczyni opowiedziała nam legendę o dzielnych i honorowych rycerzach strzegących niegdyś Krakowa. Wejście na Wawel jest trudne do zdobycia ponieważ jest usytuowany na stromej górze, dlatego tam nie weszliśmy. Udaliśmy się za to na Rynek Główny, gdzie znajdują się Sukiennice i Kościół Mariacki. O godzinie 12 z wieży mariackiej został odegrany Hejnał. Wszyscy chcieliśmy zakupić słynne obwarzanki krakowskie. Były przepyszne. Następnie całą klasą ruszyliśmy w stronę autokaru. Niestety nieuważny Józio wpadł nogą w dziurę w ulicy i skręcił nóżkę. Pani Bożenka założyła nieszczęśnikowi opatrunek i mogliśmy wrócić do autokaru. Cały dzień był pełen wrażeń dlatego minął nam bardzo szybko.

Zaloguj się, aby rozwiązać dyktando

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wykryto AdBlocka

Wykryto oprogramowanie od blokowania reklam. Aby korzystać z serwisu, prosimy o wyłączenie go.