Rozwiązujesz dyktando:

O reklamie – 2

Oddziaływanie racjonalne działa lepiej na doświadczonych, świadomych konsumentów dojrzałych gospodarek rynkowych, np. krajów zachodniej Europy. Taka reklama będzie spełniała głównie funkcję informacyjną, będzie mówić o szczegółach produktu, jego dostępności i pozytywnych właściwościach, oraz dlaczego konsument powinien wybrać właśnie ten, a nie konkurencyjny odpowiednik. Skutki oddziaływania emocjonalnego reklamy dalej obserwujemy bardzo wyraźnie w Polsce, gdzie konsumenci dalej są bardzo podatni na kampanie producentów. Ma ono oddziaływać na nasze emocje, ambicje czy aspiracje. Często wykorzystuje wizerunek znanych osób, aby podnieść wiarygodność oferowanego produktu, lub odwołuje się do wartości cenionych w danym społeczeństwie, lub jego części, na przykład rodziny. W Polsce szczególnie rozpowszechnione są reklamy suplementów diety, które rzekomo mają zachęcać nas do dbania o swoje zdrowie.

Zaloguj się, aby rozwiązać dyktando