Władimir Komarow
Zamień czytanie na oglądanie!
Władimir Michajłowicz Komarow był radzieckim pilotem doświadczalnym, inżynierem lotniczym oraz kosmonautą. W październiku 1964 roku dowodził statkiem kosmicznym podczas misji Voskhod 1. Był to pierwszy lot kosmiczny, w którym brał udział więcej niż jeden członek załogi. Komarow został również pierwszym radzieckim kosmonautą, który dwukrotnie poleciał w kosmos. Wybrano go wówczas również na samodzielnego pilota Sojuza 1. Sojuz 1 był pierwszym załogowym lotem testowym. Jednak lotu tego nie przeżył. Awaria spadochronu spowodowała, iż jego kapsuła rozbiła się o ziemię po ponownym wejściu na orbitę. Katastrofa ta miała miejsce 24 kwietnia 1967 roku. Komarow przez to został również pierwszym człowiekiem, który zginął podczas lotu kosmicznego. Władimir był jednym z najbardziej doświadczonych i wykwalifikowanych kandydatów przyjętych do pierwszego składu kosmonautów. Kandydaci ci zostali przyjęci i wybrani w 1960 roku. Niestety dwukrotnie został on uznany za medycznie niezdolnego do treningu lub lotu w kosmos. Jednak przez swoją wytrwałość, doskonałe umiejętności oraz wiedzę inżynierską pozwolono mu nadal odgrywać aktywną rolę w jednostce. W czasie swojej pracy w centrum szkolenia kosmonautów przyczynił się między innymi do projektowania pojazdów kosmicznych, szkolenia kosmonautów, oceny oraz PR.
Komarow przyszedł na świat 16 marca 1927 roku w Moskwie. Wychowywał się razem ze swoją starszą przyrodnią siostrą Matyldą. Od najmłodszych lat Władimir interesował się aeronautyką. Zbierał on czasopisma i zdjęcia o tematyce lotniczej. Robił również modele samolotów oraz zaprojektował i wykonał własne śmigło. W 1935 roku, mając osiem lat, Komarow rozpoczął edukację w miejscowej szkole podstawowej. W 1941 roku zaś z powodu II wojny światowej oraz niemieckiej inwazji na Związek Radziecki Komarow musiał opuścić szkołę. Został wówczas robotnikiem w kolektywnym gospodarstwie rolnym. W 1942 roku, w wieku piętnastu lat, Komarow wstąpił do 1. Moskiewskiej Szkoły Specjalnej Sił Powietrznych. Chciał on tam spełnić swoje marzenie o zostaniu lotnikiem. Z uwagi na inwazję niemiecką, szkoła lotnicza została wkrótce przeniesiona na czas wojny do obwodu tiumeńskiego na Syberii. Studenci uczyli się tam wielu różnych przedmiotów poza lotnictwem. Kształcili się tam między innymi z przedmiotów takich jak zoologia, czy języki obce. W 1945 roku Komarow ukończył szkołę lotniczą z wyróżnieniem. W kolejnym roku Komarow ukończył pierwszy rok szkolenia w Wyższej Szkole Sił Powietrznych im. Czkałowa w Borisoglebsku w obwodzie woroneskim. Następnie zaś w 1949 roku ukończył szkolenie w Wojskowej Szkole Lotniczej im. A.K. Sierowa w Bataisku. Otrzymał on wówczas licencję pilota i stopień porucznika Sił Powietrznych Związku Radzieckiego. W grudniu 1949 roku Komarow służył jako pilot samolotu myśliwskiego w 383 pułku 42 Dywizji Lotnictwa My
W tej chwili widzisz tylko 50% opracowania
by czytać dalej, podaj adres e-mail!Sprawdź również:
Dodaj komentarz jako pierwszy!