Sterowiec Hindenburg
Zamień czytanie na oglądanie!
Sterowiec LZ 129 Hindenburg był niemieckim sztywnym sterowcem pasażerskim. Był on wówczas wiodącym statkiem klasy Hindenburg, który był równocześnie podlegający do najdłuższej klasy maszyną latających. Sterowiec Hindenburg był również wówczas największym sterowcem pod względem objętości powłoki. Został on zaprojektowany oraz zbudowany przez firmę Zeppelin Company. Prace nad nim trwały nad brzegiem Jeziora Bodeńskiego we Friedrichshafen w Niemczech. Operatorem zaś tego szybowca była niemiecka firma Deutsche Zeppelin Airline Company. Sterowiec ten pierwszy swój lot odbył w marcu 1936 roku. Latał on łącznie czternaście miesięcy do momentu, gdy 6 maja 1937 roku, został zniszczony przez pożar podczas próby lądowania w Lakehurst Naval Air Station w Manchester Township w New Jersey. Katastrofa ta stała się na zakończenie pierwszej jego północnoamerykańskiej podróży transatlantyckiej w drugim sezonie służby sterowca Hindenburg. Była to wówczas ostatnia z wielkich katastrof sterowców. Poprzedzona ona była katastrofami między innymi brytyjskiego R38 (z 1921 roku- spowodowaną awarią konstrukcyjną), amerykańskiego sterowca Roma (w 1922 roku- spowodowaną awarią systemu sterów skrzynkowych), francuskiego Dixmude (również z 1922 roku- spowodowaną uderzeniem pioruna), brytyjskiego R101 (z 1930 roku- spowodowaną uderzeniem w ziemię podczas lotu w trakcie ulewy) i USS Akron (z 1933 roku- spowodowaną rozbiciem sterowca w morzu).
Produkcja komponentów do sterowca Hindenburg rozpoczęła się w 1931 roku, ale jego budowa ruszyła dopiero w marcu następnego roku. Opóźnienie wynikało w dużej mierze z faktu, iż projektowano i udoskonalano silniki wysokoprężne w celu zmniejszenia ich masy, a jednocześnie spełnić wymagania dotyczące mocy określone przez firmę Zeppelin Company. Pięć lat po rozpoczęciu budowy w 1931 roku, a mianowicie 4 marca 1936 roku Hindenburg odbył swój pierwszy próbny lot ze stoczni Zeppelina we Friedrichshafen z 87 pasażerami oraz załogą na swoim pokładzie. Wśród podróżnych byli między innymi prezes Zeppelin Company, były dowódca Zeppelina z czasów I wojny światowej, ośmiu kapitanów sterowców Zeppelin Company, 47 innych członków załogi oraz 30 pracowników stoczni lecących jako pasażerowie. 23 marca zaś, czyli trzy tygodnie później Hindenburg wykonał swój pierwszy lot pasażerski i pocztowy. Przewiózł wówczas 80 reporterów z Friedrichshafen do Löwenthal. Nazwa Hindenburg wypisana została czerwoną czcionką. Napis miał 1,8 metra wysokości. Warto zaznaczyć jednak, iż nigdy nie odbyła się formalna ceremonia nadania imienia
W tej chwili widzisz tylko 50% opracowania
by czytać dalej, podaj adres e-mail!Sprawdź również:
Dodaj komentarz jako pierwszy!