’Opionion essay’ to forma rozprawki, w której główną rolę odgrywa opinia osoby piszącej.Jak każdy esej, powinien on mieć odpowiednią konstrukcję, zawierającą trzy części: – wstęp (introduction),- rozwinięcie (body paragraphs)- zakończenie (conclusion). We wstępie powinno zawrzeć się 'opening remarks’ czyli kluczowe słowa charakterystyczne dla wstępu, których celem jest wprowadzenie do tematu rozprawki. Należy także umieścić tezę rozprawki, czyli 'thesis statement’, która występuje na ogół w ostatnim zdaniu akapitu.
W rozwinięciu ważne jest, by uzasadniając swoją tezę, podać co najmniej dwa (a najlepiej trzy lub więcej) oddzielne argumenty (first, second and third point), które są poparte szczegółami, przykładami lub faktami. Każdy z nich powinien znajdować się w osobnym akapicie.W zakończeniu ważne jest, żeby podsumować to, co było zawarte we wstępie (można odwołać się do naszej tezy) i rozwinięciu oraz zawrzeć rozstrzygnięcie, czyli na przykład, czy ostatecznie jesteśmy za, czy przeciw jakiemuś pomysłowi (closing remarks).Warto pamiętać o tym, że rozprawka przedstawiająca zdanie osoby piszącej na dany temat (opinion essay) obok rozprawki „za i przeciw” (for and against essay) i rozprawki „wskazującej rozwiązanie problemu” (essay suggesting solution to problems) to RODZAJ rozprawki, w której przedstawia się różne aspekty jakiegoś problemu (discursive essay).Przydatne zwroty (linking phrases) określające opinię:- I firmly believe… -> Mocno wierzę, że…
– To my mind… – Moim zdaniem…
– In my opinion… -> W mojej opinii…
– Personally,… -> Osobiście…
– I think/I believe (that)… -> Uważam/Wierzę, że…
– I strongly believe that…. -> Jestem przekonana/przekonany, że…
– It is clear (to me) that -> To dla mnie jasne, że…
– I (completely) agree/disagree with… -> Kompletnie zgadzam się/nie zgadzam się z tym, że…
– It seems to me that… -> Wydaje mi się, że…
– As I see it, … -> Ja to widzę tak, że…
– In my view,… -> W mojej opinii…
– From my point of view,… -> Z mojego punktu widzenia…
– As far as I am concerned,… -> Jeśli chodzi o mnie,…
– I am sure/I am convinced that … -> Jestem pewien/pewna, że…
– I (dis)agree with the statement, because … -> (Nie) zgadzam się z t�
W tej chwili widzisz tylko 50% opracowania
by czytać dalej, podaj adres e-mail!
Wystąpił błąd, spróbuj ponownie :(
Udało się! :) Na Twojej skrzynce mailowej znajduje się kod do aktywacji konta
";
� opinią, gdyż…Przed napisaniem takiej rozprawki warto rozważyć następujące kwestie:1. Ustal, czy zgadzasz się z prezentowanym poglądem, ideą, opinią, czy też nie. W obu przypadkach należy nakreślić listę powodów, dzięki którym wyrazisz swoje poparcie lub dezaprobatę.2. Pamiętaj, że w rozprawkach należy posługiwać się odpowiednim językiem; jeśli piszesz rozprawkę na swojego bloga w internecie, nie obowiązuje Cię stosowanie tak oficjalnych form, jak w przypadku rozprawek przygotowywanych do szkoły, pracy czy na studia.3. Zwracaj uwagę na to, żeby zdania były dobrze rozwinięte i żeby pomiędzy nimi zachodziła płynność wynikająca z zastosowania odpowiednich określeń. Porównaj:A: Old people’re easily hurted. They also need better medical care. (Starzy ludzie łatwo ulegają pogorszeniu zdrowia. Potrzebują także lepszej opieki zdrowotnej.)B: Elderly people are prone to various to suffer injuries, bruises and fractures than people in their prime. Therefore, they ought to have unlimited access to medical care and reimbursed medication. (Osoby starsze są bardziej narażone na różne urazy, stłuczenia i złamania, niż osoby w kwiecie wieku. Z tego względu, takie osoby powinny mieć swobodny dostęp do opieki medycznej i refundowane leki.)
Przykład A wydaje się kolokwialny (chociażby ze względu na użycie formy skróconej 'to be’, czyli 'people’re’), teza wydaje się być nierozwinięta, a słowo 'łączące’ (linking phrase) jest mało wysublimowane (’also’). W przykładzie B natomiast łącznik 'therefore’ pozwala na płynne przedstawienie argumentów za; w tym przykładzie słownictwo jest na zdecydowanie bardziej zaawansowanym poziomie, a zdania nie są kolokwialne ani krótkie, tylko rozbudowane. Zwracaj uwagę na język nie tylko w rozwinięciu rozprawki. Innymi słowy, naucz się słownictwa, które pozwala na swobodne manewrowanie słowami. Są to na przykład:- we wstępie: It is argued that… (Twierdzi się, że…), It is a common belief that… (Powszechnie wiadomo, że…);- w zakończeniu: In conclusion… /To conclude/To sum up (Podsumowując…).Staraj się także zastępować proste słowa i zwroty bardziej wyszukanymi, np. 'zamiast to say’, napisz 'to claim’, zamiast 'I think’ – 'I consider’. Próbuj także używać bardziej zaawansowanych wyrażeń łączących zdania, np. 'However’, 'Furthermore’, 'Therefore’, 'Additionally’, zamiast 'and, but, also’ itp. Wykażesz się wtedy lepszą znajomością języka.
Dodaj komentarz jako pierwszy!