Dzięki zadaniu opisu obrazka w języku angielskim, możemy sprawdzić kilka rzeczy: znajomość słownictwa speakera, znajomość mniej i bardziej zaawansowanych zagadnień gramatycznych, spójność oraz płynność jego wypowiedzi.
Opis obrazka powinien składać się z następujących rzeczy:
– ogólnego opisu znajdujących się na nim rzeczy bądź ludzi
– umiejscowienie (podanie najbardziej prawdopodobnego miejsca, w którym sytuacja się odbywa)
– czynności wykonywane przez postacie na obrazku
– uczucia i emocje odczuwane przez postacie
– w co postacie przedstawione są ubrane
– aktualna pora dnia/nocy
– „przewidywanie”, czyli nasze własne odczucia co do tego, co może wydarzyć się później, rodzaju relacji między postaciami bądź dlaczego wykonują one akurat daną czynność (np. czy to lubią, czy robią to często, dokąd pójdą za chwilę)
– omówienie wszelkich dodatkowych zagadnień z poleceniem (w przypadku, gdy do samego obrazka dołączone są wszelkiego rodzaju odnoszące się do niego pytania)
Warto jest też dokładnie umiejscowić konkretne rzeczy czy osoby – pomogą nam w tym zwroty takie jak: „in the left corner, on the right side, at the top/bottom of the picture/in the middle itp. Użycie zwrotów tego typu wydłuży naszą wypowiedź oraz doda głębi samemu obrazkowi dzięki czemu łatwiej będzie można go sobie wyobrazić za pomocą samego opisu.
Ważną rzeczą, o której należy pamiętać opisując obrazek bądź zdjęcie po angielsku, jest użycie odpowiedniego czasu. W momencie, w którym mówimy o rzeczach, które dzieją się na samym obrazku (nie wliczając w to własnych przewidywań i przemyśleń) to używamy czasu Present Continuous: „The boy with black hair is playing footbal and the girl is smiling at him”. Jest to czas, którego w tym zadaniu użyjemy najwięcej, natomiast nie jest on jedyny. Gdy opisujemy uczucia bądź zwyczaje postaci musimy odpowiednio dopasować też i czas i w takim wypadku użyjemy czasu Present Simple: „The boy is playing football now. He seems very good at it so I think he does it very often”.
Gdy dodajemy nasze własne przemyślenia c
W tej chwili widzisz tylko 50% opracowania
by czytać dalej, podaj adres e-mail!
Wystąpił błąd, spróbuj ponownie :(
Udało się! :) Na Twojej skrzynce mailowej znajduje się kod do aktywacji konta
";
czas może zmieniać się bardzo często. Może będziemy chcieli dopowiedzieć coś o przeszłości postaci bądź tego co stanie się za chwilę. Możemy zmieniać czasy na przeszły bądź przyszły. Możliwości jest wiele, ale żelazną zasadą jest posługiwanie się czasem Present Continuous do wszystkich czynności, które dzieją się aktualnie na obrazku, gdyż w naszym odbiorze zawsze dzieją się one „teraz”.
Dodatkowym atutem przy opisie obrazka lub zdjęcia będzie użycie tzw. linking words, czyli słówek łączyć, by dodać spójności tekstu. Do „linking words” zaliczamy np. słówka takie jak: „firstly, secondly, and, but, so, since, hence, however, although, though, yet, because, moreover, what’s more, in conlusion” – wszystkie słowa, które dodają głębi naszej wypowiedzi i bezpośrednio łączą ze sobą kolejne wątki.
Poniżej przykład opisu obrazka, gdzie chłopiec gra w piłkę z przyjaciółmi:
– „In the picture, we can see a boy playing footbal with many of his friends. There are seven children behind him whose faces we cannot see and one girl close to him who is looking directly at him and smiling happilly. They are playing on the football pitch that looks as if it belongs to the school. I assume they are the students of this school and they are playing a friendly after-school match together. The seem to be having a lot of fun. The boy is close to scoring a goal and I think the girl is not trying to stop him. They are wearing their casual clothes so I am not sure if they belong to the same team but her smiling would let me believe it. I imagine this is not their first match. They probably hang out together daily or weekly and play this kind of games all the time. I think they will probably spend the rest of their day together since the weather looks nice. Maybe they will get an ice-cream together later after the day full of activities.”
Przykładowe pytania, które mogą pojawić się przy tego rodzaju obrazka:
– Do you think the people on the picture are enjoying whatever they are doing? Why?
– What outside sports do you like to play? Why?
– Do you think that football is a popular kind of a game? Why/Why not?
Dodaj komentarz jako pierwszy!