Raport po angielsku
Jak napisać raport po angielsku
Raport jest najczęściej stosowany, kiedy dana firma chce coś przekazać pracownikom lub może to być sprawozdanie z określonych prac czy działań. Aby napisać bardzo dobry raport, trzeba dobrać odpowiedni styl. Trzeba zwrócić uwagę, do kogo się zwracamy i co dokładnie się wydarzyło. Piszemy w jasny sposób, a język raportu powinien być neutralny, konkretny i precyzyjny. Piszemy rzeczowy nagłówek, najlepiej używać formalnego języka. Dzielimy raport na kilka paragrafów (podstawowa jednostka redakcyjna tekstu). Raport może mieć często elementy graficzne. Każda z części powinna być odpowiednio zaplanowana, tak aby czytający mógł łatwo poczytać na ten temat. Dobry raport powinien posiadać tytuł napisany na samej górze, najlepiej grubą czcionką, pokazuje on czego dotyczy tekst. Następnym punktem może być streszczenie. Powinno w kilku zdaniach zawierać to, czego będzie dotyczył raport. We wstępie wytłumacz, po co piszesz. Możesz zacząć np. 'The aim of this report is…’ znaczy to „Celem tego raportu jest…”. Rozwinięcie to najdłuższa i główna część raportu. Może być podzielona na kilka części, aby rozwinięcie było wyraźnie napisane. Ostatnim punktem w raporcie jest podsumowanie. Pokazuje ono wnioski raportu. Może zawierać plany do przyszłych działań. Raporty nie powinny zawierać skrótów (won’t, can’t itd.), a zdania nie powinny być nadmiernie złożone (tzn. że nie należy np. używać zbyt wielu zdań wielokrotnie złożonych, aby uniknąć chaosu w wypowiedzi). Przydatnym zabiegiem są tzw. linking words czyli np.
Despite- pomimo
Although- mimo, że/ chociaż
Besides- oprócz
However- jednakże
Inne przydatne zwroty do raportu:
Due to- Ze względu na
As a result- W rezultacie
In addition- Dodatkowo
Sprawdź również:
Dodaj komentarz jako pierwszy!