Content marketing w pigułce

Działasz w branży e-commerce? A może prowadzisz firmę usługową? W każdym z tych przypadków potrzebujesz content marketingu. Być może nie jest Ci obce to pojęcie, ale do tej pory nie wiedziałeś, jak istotną rolę odgrywa on w (dobrym) funkcjonowaniu Twojej firmy. Czas to zmienić!Content marketing, czyli?Content marketing to budowanie relacji z klientem poprzez publikację i dystrybucję treści – ciekawych, merytorycznych, wartościowych. Takich, które gwarantują Twojemu odbiorcy użyteczną i wartościową wiedzę, a jednocześnie powodują, że jest on bliżej dokonania zakupu bądź zamówienia usługi. Tym samym nawiązuje on z Tobą coraz głębszą i bardziej wartościową relację. Co istotne, działania z zakresu content marketingu pozwalają nawiązywać relacje zarówno z potencjalnymi klientami, jak i obecnymi. Content marketing to też inaczej marketing treści – są to treści na Twojej stronie internetowej, wpisy w social media, artykuły blogowe, artykuły sponsorowane, ale też foldery informacyjne, czy darmowe e-booki. Należy również dodać, że współcześnie content marketing to także wszelkie działania ”wokół” firmy, które wpływają na jej postrzeganie przez potencjalnych klientów, np. filmy w social media, grafiki, animacje, materiały drukowane, identyfikacja wizualna.Content marketing dopasowany do Twojego klientaW ramach content marketingu możesz m.in. prowadzić firmowego bloga, profile w social media, wydawać e-booki, pisać regularnie newsletter, przygotowywać treści pod SEO, projektować infografiki i wykresy, publikować filmy na portalach, nagrywać webinary i wywiady. Jak widzisz, jest to niezwykle szeroki zakres działań, ale co najważniejsze, nie musisz podejmować się ich wszystkich, a już na pewno nie na raz. Warto dopasować swoją strategię content marketingową do charakterystyki biznesu i przede wszystkim potrzeb Twoich odbiorców, np. uzyskania przez nich dodatkowych informacji, rozwiania wątpliwości. Jeśli wiesz czego oczekują – daj im to! Ważne, aby strategia content marketingowa była poprowadzon

Sprawdź również:

Dodaj komentarz jako pierwszy!