Content marketing w pigułce
Działasz w branży e-commerce? A może prowadzisz firmę usługową? W każdym z tych przypadków potrzebujesz content marketingu. Być może nie jest Ci obce to pojęcie, ale do tej pory nie wiedziałeś, jak istotną rolę odgrywa on w (dobrym) funkcjonowaniu Twojej firmy. Czas to zmienić!Content marketing, czyli?Content marketing to budowanie relacji z klientem poprzez publikację i dystrybucję treści – ciekawych, merytorycznych, wartościowych. Takich, które gwarantują Twojemu odbiorcy użyteczną i wartościową wiedzę, a jednocześnie powodują, że jest on bliżej dokonania zakupu bądź zamówienia usługi. Tym samym nawiązuje on z Tobą coraz głębszą i bardziej wartościową relację. Co istotne, działania z zakresu content marketingu pozwalają nawiązywać relacje zarówno z potencjalnymi klientami, jak i obecnymi. Content marketing to też inaczej marketing treści – są to treści na Twojej stronie internetowej, wpisy w social media, artykuły blogowe, artykuły sponsorowane, ale też foldery informacyjne, czy darmowe e-booki. Należy również dodać, że współcześnie content marketing to także wszelkie działania ”wokół” firmy, które wpływają na jej postrzeganie przez potencjalnych klientów, np. filmy w social media, grafiki, animacje, materiały drukowane, identyfikacja wizualna.Content marketing dopasowany do Twojego klientaW ramach content marketingu możesz m.in. prowadzić firmowego bloga, profile w social media, wydawać e-booki, pisać regularnie newsletter, przygotowywać treści pod SEO, projektować infografiki i wykresy, publikować filmy na portalach, nagrywać webinary i wywiady. Jak widzisz, jest to niezwykle szeroki zakres działań, ale co najważniejsze, nie musisz podejmować się ich wszystkich, a już na pewno nie na raz. Warto dopasować swoją strategię content marketingową do charakterystyki biznesu i przede wszystkim potrzeb Twoich odbiorców, np. uzyskania przez nich dodatkowych informacji, rozwiania wątpliwości. Jeśli wiesz czego oczekują – daj im to! Ważne, aby strategia content marketingowa była poprowadzona w takim kierunku, aby na każdym etapie lejka sprzedażowego Twój klient czuł się zaangażowany, zaopiekowany i ważny. Pamiętaj jednak, że samo przygotowanie treści wchodzących w działania z zakresu content marketingu to tylko pierwszy krok – następnym jest ich odpowiednia dystrybucja. Najpierw stwórz, później wypromujGdy już przygotujesz plan działania i pierwsze materiały, czas na dystrybucję stworzonych treści. Możesz zrobić to na kilka sposobów: publikować je we własnych kanałach, czyli na stronie www, social media, zdecydować się na publikacje sponsorowane, ale też poprosić samych użytkowników o dzielenie się tymi materiałami.Pamiętaj: nikt nie będzie wiedział o tym, jak dobry content marketing robisz, jeśli nie zadbasz o właściwą dystrybucję treści.Oczywiście, aby Twoje działania content marketingowe przyniosły rezultat w postaci nowych klientów, większej sprzedaży, zapisów na newsletter i rozpoznawalności, musisz być systematyczny i konsekwentny. Systematyczność w content marketingu to naprawdę ogromna wartość. Dlaczego potrzebujesz content marketingu? Z kilku powodów. Po pierwsze, nie stać Cię, żeby nie inwestować w content marketing. To jak stracone szanse, które trudno będzie odzyskać. Im szybciej przygotujesz strategię pod działania content marketingowe, tym lepiej dla Twojego biznesu. Po drugie, content marketing to budowanie relacji z klientem w ujęciu długofalowym. Nie spodziewaj się efektów z dnia na dzień, jednak na pewno możesz spodziewać się coraz silniejszej i bardziej wartościowej relacji z przyszłym klientem. A to procentuje!Po trzecie, dzięki content marketingowi budujesz wizerunek eksperta w branży, a jak wiadomo, wizerunek buduje sprzedaż. Jak widać, content marketing niesie za sobą wiele korzyści dla Twojej firmy, nie tylko tych wizerunkowych. Warto zatem uwzględnić w swojej strategii marketingowej działania contentowe, które stanowią podstawę do nawiązywania długofalowych relacji z klientem.Artykuł powstał przy współpracy z internetowym wydawnictwem Blue Whale Press.
Sprawdź również:
- Kajko i Kokosz. Szkoła latania – Janusz Christa – recenzja książki
- Sklepy cynamonowe – Bruno Schulz – Recenzja książki
- Dziady cz. II – Adam Mickiewicz – Recenzja książki
- Latarnik – Henryk Sienkiewicz; – Recenzja książki
- Testament mój – Juliusz Słowacki – Najważniejsze informacje
- Kamienie na szaniec – Aleksander Kamiński – Recenzja książki
- Moralność pani Dulskiej – Gabriela Zapolska – Charakterystyka
- Folwark zwierzęcy – George Orwell – Recenzja książki
- Harry Potter – J.K. Rowling – Recenzja książki
- Opowieść wigilijna – Charles Dickens – Recenzja książki
Dodaj komentarz jako pierwszy!