MLM

Chcesz się mniej uczyć i więcej rozumieć?
Zamień czytanie na oglądanie!
Kliknij Player materiału wideo na temat: MLM, kliknij aby zobaczyć materiał i ucz się szybciej!
Opiekun merytoryczny: Marek Lepczak
Czytaj więcej

MLM czym jest? Co oznacza ten zlepek liter? Jakie są jego synonimy, czy w ogóle jakieś posiada? Czy występuje w liczbie pojedynczej i liczbie mnogiej, czy tylko w liczbie pojedynczej lub mnogiej? Czy można odmienić go przez przypadki? Na te pytania odpowiedzi zostaną przedstawione poniżej.

Skrót MLM pochodzi z języka angielskiego. Można go rozwinąć do słów multi-level marketing oznaczający marketing wielopoziomowy. Ale co to w sumie oznacza? Definicja MLM mówi, iż jest to przykład pewnego rodzaju piramidy sprzedażowej. Polega to najczęściej na fakcie, iż od pewnej firmy oferującej produkty odkupują je partnerzy lub innego rodzaju współpracownicy po cenach preferencyjnych, a następnie to oni sprzedają te produkty finalnym odbiorcom po cenach standardowych, a na pewno wyższych niż ich cena zakupu od producenta. Różnica między cenami jest dla tych pośredników zyskiem. W ten oto sposób przedsiębiorstwa budują sobie sieć dystrybutorów, z którymi mogą rozliczać się prowizyjnie od wyników sprzedaży. Firmy jednak nie interesuje, czy partner zakupił za dużo produktów, czy je sprzeda wszystkie, czy mu może jakieś zostaną bez zbytu. Co ciekawe nie zarabia się jedynie na sprzedaży danych produktów, ale również na werbowaniu kolejnych sprzedawców, od których otrzymuje się również prowizję. To właśnie z werbowania kolejnych dystrybutorów wywodzi się nazwa marketingu wielopoziomowego, ponieważ mogło rozpocząć się od jednego sprzedawcy, który zwerbował dwóch kolejnych (zwerbowani są kolejnym poziomem) od których otrzymał prowizję, oni dwaj znowu zwerbowali po kolejnych dwóch (czyli stworzyli trzeci już poziom piramidy. I w taki oto sposób sieć się rozrasta o kolejne poziomy sprzedawców. Tak więc niekiedy nie ma nawet czasu, aby fizycznie sprzedawać produkt, ponieważ należy w pewien sposób zarządzać zwerbowanymi pracownikami, których należy dalej poszukiwać i przyjmować. Być może dla niektórych (co lepszych sprzedawców) jest to faktycznie łatwy sposób na zarobek, jednak na pewno należy być wówczas wygadanym oraz mieć bardzo rozbudowaną sieć kontaktów i odbiorców produktów, które nie powinny zalegać u sprzedawcy ponieważ jest to wówczas koszt wyrzucony w błoto, ponieważ za

Sprawdź również:

Dodaj komentarz jako pierwszy!