Nowe media

Chcesz się mniej uczyć i więcej rozumieć?
Zamień czytanie na oglądanie!
Kliknij Player materiału wideo na temat: Nowe media, kliknij aby zobaczyć materiał i ucz się szybciej!
Opiekun merytoryczny: Marek Lepczak
Czytaj więcej

Nowe media to takie, które wiążą się z rozwojem technologii. To media, które określa się także jako media społecznościowe. Pojęcie nowe media funkcjonuje w naszej rzeczywistości od kilkudziesięciu lat. Trudno je jednak jednoznacznie zdefiniować. Najczęściej twierdzi się, że to są media tradycyjne skonwertowane do cyfrowej postaci. Są wzajemnie powiązane, interaktywne, mają do nich dostęp indywidualni użytkownicy, którzy mogą być zarówno nadawcami, jak i odbiorcami. Cechą nowych mediów jest to, że wprowadzają do kultury nowe jakości. Nowe media wiążą się z rozwojem Internetu, są niezbędnym narzędziem w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, instytucji, urzędów. Posiadają ogromną moc przekazywania informacji, kształtują opinię publiczną, zmieniają świat.

Nowe media od starych różnią się następującymi cechami: są zdecentralizowane, mają dużą przepustowość, są interakcyjne. Określa się je także często jako media społecznościowe. Media społecznościowe to media, które wyróżniają się wysokim stopniem interaktywności, które wykorzystują rozbudowane techniki komunikacji. Opierają się one na sieciowych, często mobilnych technologiach. Stanowią one zbiór aplikacji, które opierają się na technologiach sieciowych, bazują na ideologicznych i technologicznych podstawach WEB 2.0. Określa się je często jako media generowane przez konsumentów. Media są obecnie istotnym elementem życia publicznego. Są one wykorzystywane do walki politycznej, kształtowania wizerunków partii, promowania określonych poglądów. Media elektroniczne stały się koniecznym elementem funkcjonowania partii politycznych i polityków. Środki masowego przekazu przekazują informacje i newsy, są także areną, na której toczy się walka o wyborcę. Powodem wykorzystania mediów w działalności politycznej jest między innymi spadek aktywności wyborczej obywateli, potrzeba dotarcia do biernego elektrolotu, popularność Internetu wśród młodych wyborców, jego dostępność oraz powszechność. W porównaniu z prasą, radiem czy telewizją Internet należy do najtańszych sposobów rozprzestrzeniania informacji, bez limitów czasu i miejsca

Sprawdź również:

Dodaj komentarz jako pierwszy!