Kampania społeczna
Zamień czytanie na oglądanie!
Kampania społeczna to forma działań prowadzonych przez organizacje, grupy społeczne, która ma na celu dążenie do rozwiązania jakiegoś problemu społecznego, promowania określonych wartości, wpływ na zmianę postaw, rozwiązanie jakiegoś problemu. Kampania społeczna wiąże się na ogół z intensywną promocją.
Kampania społeczna to także zbiór działań, które są ściśle zaplanowane i przeznaczone do realizacji w określonym czasie, a Take skierowane do pewnej grupy docelowej. Kampania ma na celu przyczynienie się na zwiększenie wiedzy, zmiany myślenia, poglądów, zachowania, a także rozwiązanie problemu. Kampanie społeczne pełnia kilka istotnych funkcji. Zalicza się do nich funkcję informacyjną, przypominającą oraz perswazyjno – przekonującą.
Podstawowym celem kampanii społecznej jest rozwiązanie określonego problemu, zmiana postępowania grupy społecznej lub ogółu społeczeństwa, reakcja na pewne sytuacje, zmiana poglądów. W kampaniach społecznych istotną rolę odgrywa osiągnięcie efektu edukacyjnego poprzez przekazywanie informacji.
Wyróżnia się kilka modeli kampanii społecznych. Należą do nich kampania informacyjne, która ma na celu pozyskanie opinii publicznej dzięki informowaniu. Szczególne znaczenie ma w tym przypadku zwrócenie uwagi na istnienie problemu. Kampania odpowiadania interesariuszom to taka kampania, która ma na celu przekonanie odbiorców do przyjęcia punktu widzenia twórcy kampanii. Trzeci rodzaj kampanii to kampania społeczna, która opiera się na zaangażowaniu interesariuszy i ma na celu przyczynienie się do zmian, które będą korzystne dla wszystkich osób w nią zaangażowanych.
Nadawcami kampanii społecznych są instytucje rządowe, organizacje społeczne, przedsiębiorstwa, fundacje charytatywne, kościoły, a przede wszystkim organizacje pozarządowe. Odbiorcami kampanii społecznych są wszyscy obywatele, jak i określone grupy społeczne, na przykład młodzież, kobiety, lekarze.
Skuteczność kampanii społecznych jest uzależniona w dużym stopniu od adresatów i ich postaw w stosunku do przekazu. Wyłącznie aktywna postawa może przynosić nadzieję, że e
W tej chwili widzisz tylko 50% opracowania
by czytać dalej, podaj adres e-mail!Sprawdź również:
Dodaj komentarz jako pierwszy!