Public relations
Zamień czytanie na oglądanie!
W ostatnich latach do naszego języka na stałe weszło określenie „public relations”. Nie zawsze jednak wiadomo co te słowa oznaczają. Dlatego też konieczne jest ich wyjaśnienie. Dla terminu public relations nie ma powszechnie przyjętego polskiego odpowiednika. Można spotkać się jedynie z określeniem „promocja reputacji”. Choć przyjmuje się, że powinny być to działania pozytywne, opierające się na informacjach prawdziwych, można się spotkać również z takimi jak ta, że public relations to „potężna technika używana w biznesie i polityce do kontrolowania wydarzeń przez kłamstwa i półprawdy.
Działania związane z public relations obejmują w praktyce, oprócz rutynowej działalności prasowej, próby włączenia dziennikarzy w kampanie promocyjne, kampanie ogłoszeniowe, troskę o należytą kontrolę informacji. Celem każdych działań publicznych jest wykreowanie i utrzymanie godnego zaufania wizerunku bądź skorygowanie negatywnego.
Precyzując można powiedzieć, że:
• PR to wszelkie działania, których efektem jest kreowanie, wzmacnianie lub osłabianie wizerunku. PR więc dzieje się często samoistnie, bez udziału agencji czy specjalistów. Ważny jest skutek, a nie intencja. Gdyby było inaczej, wizerunek mieliby tylko ci, którzy mają agencje lub działy własne PR. A wizerunek ma przecież każdy, z tym, że nie każdy o tym wie. Można to określić jako „PR nieświadome”.
• Kreowany jest taki wizerunek, który pomaga organizacji osiągnąć jej podstawowe cele. Oczywiście mówimy o „PR świadomym”, bo szereg działań kreujących wizerunek dzieje się bez żadnej kontroli i refleksji nad wizerunkowymi skutkami dla firmy.
Definicje te nie precyzują jednak czym zajmuje się PR, jakie są jego cele
i założenia. Aby dokładniej poznać zakres obowiązków PR, można prześledzić listę obowiązków pracowników public relations w przedsiębiorstwie przemysłowym. Należy do nich przede wszystkim informowanie pracowników o wszelkich istotnych dla zakładu sprawach za pomocą gazetek, radiowęzła, zebrania. Specjaliści PR mają obowiązek dbania o kontakty z prasą, udzielają wywiadów i tworzą wi
W tej chwili widzisz tylko 50% opracowania
by czytać dalej, podaj adres e-mail!Sprawdź również:
Dodaj komentarz jako pierwszy!