Analityka

Chcesz się mniej uczyć i więcej rozumieć?
Zamień czytanie na oglądanie!
Kliknij Player materiału wideo na temat: Analityka, kliknij aby zobaczyć materiał i ucz się szybciej!
Opiekun merytoryczny: Marek Lepczak
Czytaj więcej

Analityka jest nauką o zbiorze pojęć oraz myśli. Osoba, która zajmuje się analityką, nazywana jest analitykiem.

Odmiana rzeczownika:

Liczba pojedyncza
Mianownik (Kto? Co? Jest) analityka
Dopełniacz (Kogo? Czego? Nie ma) analityki
Celownik (Komu? Czemu? Się przyglądam) analityce
Biernik (Kogo? Co? Widzę) analitykę
Narzędnik (Z kim? Z czym? Idę) z analityką
Miejscownik (O kim? O czym? Mówię) o analityce
Wołacz (O!… witaj!) analityko

Liczba mnoga
Mianownik (Kto? Co? Jest) analityki
Dopełniacz (Kogo? Czego? Nie ma) analityk
Celownik (Komu? Czemu? Się przyglądam) analitykom
Biernik (Kogo? Co? Widzę) analityki
Narzędnik (Z kim? Z czym? Idę) z analitykami
Miejscownik (O kim? O czym? Mówię) o analitykach
Wołacz (O!… witajcie!) analityki

Synonimy dla słowa osoby zajmującej się analityką – analityk:
Finansista, finansowiec, badacz, laborant, naukowiec, psycholog, psychoanalityk, psychoterapeuta.

Historia analityki zaczyna się dawno temu. Porównywanie statystyk oraz analizowanie danych miało miejsce już w czasach poprzedzających historię pisaną. W 1785 roku William Playfair wymyślił wykres słupkowy. Stał on się jednym z podstawowych i obecnie stosowanych narzędzi do wizualizacji danych. W 1812 Charles Joseph Minard, twórca map, przedstawił straty poniesione przez wojska Napoleona podczas marszu na Moskwę. Stworzył liniową mapę, która pokazywała związek ponoszonych strat z mroźną zimą, a czasem, w którym armia znajdowała się z dala od linii dostaw. W 1890 Herman Hollerith wynalazł maszynę licząco–analityczną. Zapisywała ona dane na kartach dziurkowanych, pozwoliło to na szybszą analizę i skróciło czas przetwarzania danych.

Analityka biznesowa jest procesem, podczas którego odkrywa się, interpretuje istotne wzorce w danych i stosuje się narzędzia, które pozwalają wszystkim pracownikom na zadawanie dowolnych pytań odnoście tych danych.
Współcześnie większość przedsiębiorstw pragnie w jeszcze większym stopniu wykorzystywać analitykę. Po to zasilają narzędzia analityczne z większą ilością danych, by szybciej uzyskać dokładne dane i informacje dla większej liczby osób. A w dodatku przy tym wszystkich chcą płacić mniej. Aby osiągnąć ten cel potrzeba zaawansowanych platform, które obsługują cały proces analityczny w

Sprawdź również:

Dodaj komentarz jako pierwszy!