Belfer
Zamień czytanie na oglądanie!
Belfer to inaczej nauczyciel. To jeden z najstarszych zawodów. Pedagog cieszył się na ogół pełnym uznaniem ze strony społeczeństwa. Nauczyciel był osobą pełniącą wiele zaszczytnych funkcji, zajmującą się poważnymi przedsięwzięciami. To nauczyciele decydowali o tym, kto, do jakiej pracy się nadaje, lub, jakie ma wykonywać prace. Nie zawsze jednak nauczyciele otrzymywali odpowiednie wynagrodzenie za swoją pracę. Bywało, iż ledwo wiązali koniec z końcem i aby się utrzymać, szukali dodatkowych zajęć. Jest to przede wszystkim zawód, którego wykonywanie zapewnia utrzymanie. Nauczyciel jest osobą, która została wykształcona do tego, aby nauczać i wychowywać dzieci, młodzież oraz dorosłych. Jego zadaniem jest także rozwijaniem zdolności i umiejętności podopiecznych.
Synonimy: pedagog, nauczyciel, przewodnik, mentor
Odmiana przez przypadki:
M. belfer/belfrzy
D. belfra/belfrów
C. belfrowi/belfrom
B. belfra/ belfrów
N. belfrem/belframi
Msc. belfrze/belfrach
W. belfrze/belfrzy
Uważa się jednak, że nauczycielem musi być osobą, która ma do tego powołanie. Zmieniające się społeczeństwo narzuca określone wymagania szkole i nauczycielom. Stawia to pedagoga w nowej i ciągle zmieniającej się sytuacji. Rola nauczyciela wiąże się ściśle z przemianami życia społecznego, do którego przygotowuje on swoich wychowanków. Od systemu szkolnego oczekuje się, aby dostarczał wysoko wykwalifikowanych kadr, umacniał ojczyznę, decydował o roli jednostki w społeczeństwie, odgrywał rolę czynnika torującego drogi awansu dorastającym pokoleniom. Te oczekiwania dotyczą nie tylko młodzieży, lecz również nauczycieli, którzy powinni podnosić kwalifikacje, uzupełniać swoją wiedzę ze względu na zmieniającą się rzeczywistość. Kolejne reformy systemu szkolnictwa powodują, że przed nauczycielem są stawiane coraz nowe zadania. Nie zawsze jest on w stanie im podołać, a czasem mimo nakazywanych zmian pracuje on według starych przyzwyczajeń.
W XXI wieku szczególną wagę przywiązuje się do kompetencji pedagogów. Rola nauczyciela należy do najtrudniejszych ról zawodowych. Musi on występować w stosunku do kolejnych pokoleń w charakterze strażnika tradycji.
Kompetencje rozumie się najczęściej jako właściwości, zakres uprawnień, cele, do których zmierza zachowanie społeczne jednostki, strukturę, która stanowią indywidualne zdolności i cechy. J. Strelau definiuje kompetencje jako władzę, która wynika „z przekonania o wiedzy i umiejętnościach ekspertów.”
Analizując kompetencje nauczycieli wyróżnia się kompetencje merytoryczne, które dotuczą nauczanego przedmiotu; kompetencje dydaktyczno – metodyczne, wiążące się z warsztatem nauczania, metodami i technikami nauczania oraz kompetencje wychowawcze, które wiążą się z oddzia
W tej chwili widzisz tylko 50% opracowania
by czytać dalej, podaj adres e-mail!Sprawdź również:
Dodaj komentarz jako pierwszy!