Asperger

Chcesz się mniej uczyć i więcej rozumieć?
Zamień czytanie na oglądanie!
Kliknij Player materiału wideo na temat: Asperger, kliknij aby zobaczyć materiał i ucz się szybciej!
Opiekun merytoryczny: Marek Lepczak
Czytaj więcej

Nazwa zespół Aspergera wywodzi się od nazwiska doktora H. Aspergera, który zaburzenie to określił jako psychopatię autystyczną. U badanych pacjentów stwierdził problemy w relacjach społecznych, upośledzenie interakcji społecznych, problemy z komunikowaniem się oraz niezwykłe, ponadprzeciętne zainteresowania.

Odmiana przez przypadki
M. zespół Aspergera
D. zespołu Aspergera
C. zespołowi Aspergera
B. zespół Aspergera
N. zespołem Aspergera
Msc. zespole Aspergera
W. zespole Aspergera

Synonimy: Asperger, syndrom Aspergera, zaburzenie

Zespół Aspergera został zakwalifikowany jako jednostka chorobowa w czwartej edycji DSM – IV. Uznano wówczas, iż zespół Aspergera stanowi łagodniejszą formę autyzmu i wiąże się przede wszystkim z zaburzeniami dotyczącymi funkcjonowania. W Europie, a zatem i w Polsce obowiązuje klasyfikacja ICD. Zgodnie z ICD – 10 autyzm jest oznaczony numerem F84.0 i został zaliczony do całościowych zaburzeń rozwoju oznaczonych symbolem F84.
Zespół Aspergera dotyczy funkcji społecznych, a do jego charakterystycznych cech należy przede wszystkim brak umiejętności nawiązywania kontaktu wzrokowego z rówieśnikami, brak chęci do nawiązywania kontraktów społecznych, niewielka znajomość kodów społecznych oraz niewłaściwe reakcje społeczne i emocjonalne. Osoby z zespołem Aspergera cechują się także ograniczoną aktywnością i zainteresowaniami. Często skupiają się na jednej rzeczy i poświęcają jej całą swoją uwagę. Są przywiązane do powtarzalności, łatwiej przychodzi im zapamiętywanie niż zrozumienie. Kolejną typową cechą osób z zespołem Aspergera jest wykonywanie pewnych powtarzających się rytuałów, które mogą być narzucane zarówno sobie, jak i innym.

Dzieci cierpiące na zespół Aspergera cechują się specyficzną wrażliwością emocjonalną, swoistymi problemami związanymi z edukacją. Przejawiają także problemy w koordynacji ruchowej, mogą mieć problemy z koncentracją, a ich zainteresowania są ograniczone. W kontaktach z rówieśnikami często pozostają bierne lub wycofują się. Nie lubią zmian, nie odnajdują się w grupie. Trudno a

Sprawdź również:

Dodaj komentarz jako pierwszy!