Copywriter

Chcesz się mniej uczyć i więcej rozumieć?
Zamień czytanie na oglądanie!
Kliknij Player materiału wideo na temat: Copywriter, kliknij aby zobaczyć materiał i ucz się szybciej!
Opiekun merytoryczny: Marek Lepczak
Czytaj więcej

Copywriter to osoba, która zajmuje się tworzeniem tekstów i sloganów reklamowych. Do jego obowiązków często należą także redakcja tekstu i przygotowywanie scenariuszy do spotów reklamowych. Może być zatrudniony w wydawnictwie, agencji reklamowej, PR-owej lub pracować jako freelancer i móc tworzyć dla wielu różnych podmiotów.

Obecnie praca copywriterów w dużej części opiera się na pisaniu tekstów, które następnie publikowane są na stronach internetowych. W związku z tym od copywriterów najczęściej wymaga się znajomości zasad SEO, dzięki którym uzyskuje się lepsze pozycjonowanie witryny. Oprócz tekstów internetowych, copywriter przygotowuje także teksty zamieszczane na plakatach, ulotkach. Ze względu na fakt, że zazwyczaj osoba na takim stanowisku pisze na wiele różnych tematów, w których nie jest ekspertem, musi posiłkować się wyszukiwaniem informacji i weryfikowaniem ich poprawności.

Nie ma specjalnych wymagań odnośnie pracy na takim stanowisku – nie ma wymagań odnośnie wykształcenia. Pracodawcy najczęściej podkreślają, że copywriter powinien posługiwać się biegle językiem, w którym ma tworzyć, wykazywać się kreatywnością i umieć pracować pod presją czasu.

##Odmiana przez przypadki słowa „copywriter”:

Liczba pojedyncza:
Mianownik (kto? co?) – copywriter
Dopełniacz (kogo? czego?) – copywritera
Celownik (komu? czemu?) – copywriterowi
Biernik (kogo? co?) – copywritera
Narzędnik (z kim? z czym?) – copywriterem
Celownik (o kim? o czym?) – copywriterze
Wołacz (o!) – copywriterze!

Liczba mnoga:
Mianownik (kto? co?) – copywriterzy
Dopełniacz (kogo? czego?) – copywriterów
Celownik (komu? czemu?) – copywriterom
Biernik (kogo? co?) – copywriterów
Narzędnik (z kim? z czym?) – copywriterami
Celownik (o kim? o czym?) – copywriterach
Wołacz (o!) – copywriterzy!

##Przykładowe zdania ze słowem „copywriter”:

Praca copywritera wcale nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać – stawki za pojedynczy tekst wcale nie są wygórowane, niektórzy klienci nie należą do najprzyjemniejszych, a dodatko

Sprawdź również:

Dodaj komentarz jako pierwszy!