Dropshipping
Zamień czytanie na oglądanie!
Dropshipping to model logistyczny, który jest powszechnie wykorzystywany przy sprzedaży produktów przez Internet. Sklep internetowy przyciąga klientów, a ci składają zamówienia, po czym przesyła je do dostawcy. Model ten zakłada zatem bezpośrednią wysyłkę z magazynu dostawcy do klienta. Sklep internetowy nie posiada zatem żadnego magazynu, a sprzedawca osiąga zyski wynikające z różnicy pomiędzy ceną hurtową a detaliczną.
Dropshipping stał się w ostatnich latach dobrym rozwiązaniem z punktu widzenia mniejszych sklepów, które otrzymują mniejsze ilości zamówień i nie jest dla nich opłacalnym sprowadzanie dużych partii towaru od dostawcy ani zwiększanie czas oczekiwania dla klienta przez komasowanie zamówień. Jest to również powszechne rozwiązanie w przypadku wysyłek produktów o dużych gabarytach.Głównymi zaletami wynikającymi z takiego modelu logistycznego jest skrócenie czasu oczekiwania na dostawę oraz brak konieczności tworzenia przez sklep internetowy własnego magazynu. Ogranicza się także koszty transportu i ochrony mienia. Osoba, która rozpoczyna swoją przygodę z modelem dropshippingu, nie musi posiadać dużych nakładów kapitałowych na początek, ponieważ nie musi nawet dokonywać zakupu towarów ani zapewniać im odpowiedniego przechowywania. Z kolei do negatywnych aspektów takiego rozwiązania należy brak pewności, że zamówienie będzie odpowiednio zrealizowane. W razie niewywiązania się przez dostawcę z obowiązków bądź przysłania wadliwego sprzętu negatywne opinie i zapytania klientów są kierowane do sklepu internetowego, przez którego stronę zamawiali oni towar. Zdarza się również, że osoba zamawia coś na stronie, jednak w magazynie dostawca stwierdza już brak towaru, co rodzi problemy i rozczarowanie klientów związane z anulowaniem całości zamówienia.Odmiana przez przypadki słowa „dropshipping”:Liczba pojedyncza:Mianownik (kto? co?) ‒ dropshippingDopełniacz (kogo? czego?) ‒ dropshippinguCelownik (komu? czemu?) ‒ dropshippingowiBiernik (kogo? co?) ‒ dropshippingNarz�
W tej chwili widzisz tylko 50% opracowania
by czytać dalej, podaj adres e-mail!Sprawdź również:
Dodaj komentarz jako pierwszy!