🎓 Poznaj Panda Genius – Twojego edukacyjnego superbohatera! https://panda.pandagenius.com/

FMCG

FMCG jest skrótem pochodzącym od angielskich słów ‘fast moving consumer goods’, czyli w tłumaczeniu na język polski oznacza produkty, które można szybko zbyć (sprzedać). Oznacza to produkty, które ludzie kupują często, a nawet regularnie w celu zaspokojenia potrzeb podstawowych. Do takich produktów zwanych w Polsce szybko zbywalnymi zaliczamy przede wszystkim: żywność, różnego rodzaju napoje oraz kosmetyki, czy środki czystości. Również do tej kategorii zaliczyć można wyroby tytoniowe oraz produkty alkoholowe. Warto zaznaczyć, iż cena takich produktów branży FMCG zazwyczaj jest nieduża, tak aby klienci, którzy często kupują dany produkt kupowali go jeszcze częściej. Skoro jest to produkt pierwszej potrzeby znaczy, że go kupimy, zatem nie trzeba windować ceny. Towary z tej branży są produktami, które najczęściej są kupowane ze sklepowych spółek, zatem należy zadbać, aby och nie zabrakło. Należy pamiętać o ich uzupełnianiu najczęściej na sklepowych półkach oraz dbać o stały ich dostęp, tak aby zapotrzebowanie zostało pokryte.
Co ciekawe branża FMCG ma się dobrze niezależnie od warunków rynkowych. Przyczyną tego jest fakt, iż dobra podstawowe służą zaspokajaniu potrzeb pierwszej potrzeby człowieka, a skoro są to potrzeby najważniejsze, to znaczy, że zawsze będzie na nie zapotrzebowanie bez względu na wszystko. Co nader zastanawiające można znaleźć nawet stwierdzenia, iż w dobie pandemii oraz kolejnych obostrzeń gospodarki i lockdown-ów większość przedsiębiorstw działających w branży FMCG zwiększyło zatrudnienie, co oznacza, że spółki te zwiększyły swoje obroty. Pracownicy zaś tych spółek w zdecydowanej większości mają pewność stabilności zatrudnienia i nie zamierzają sami z siebie rezygnować z obecnej pracy. Patrząc na rynek i ilość firm, która w dobie pandemii zbankrutowała i musiała zakończyć działalność, spółki z sektora FMCG mają zupełnie odmienny od nich zwrot i zamiast zaliczać również słabsze miesiące to zaliczają nagle wzrosty, co dla nich na pewno jest ogromnym sukcesem.

Czy można używać jakiś zamiennych słów zamiast skrótu FMCG? Oczywiście. Można używać jego rozwinięcia- produkty szybkozbywalne lub jego zamienników jakimi są produkty szybkorotujące lub dobra szybkozbywalne.

FMCG jako skrót nie ma liczby, jednak rozbijając go na ‘produkty szybkozbywalne’ wówczas możemy mówić o nim w liczbie pojedynczej (produkt szybkozbywalny w liczbie jednej sztuki) lub w liczbie mnogiej (produkty szybkozbywalne w ilości minimum dwóch sztuk).

FMCG jako skrót nie podlega również odmianie przez przypadki, ponieważ w każdym brzmi tak samo, ale biorąc już pod uwagę jego rozwinięcie to zarówno w liczbie pojedynczej, jak i w liczbie mnogiej można go deklinować. Odmiana przed przypadki została rozpisana poniżej.

Liczba pojedyncza: FMCG/ PRODUKT SZYBKOZBYWALNY
1. mianownik (kto? co?) FMCG/ produkt szybkozbywalny
2. dopełniacz (kogo? czego?) FMCG/ produktu szybkozbywalnego
3. celownik (komu? czemu?) FMCG/ produktowi szybkozbywalnemu
4. biernik (kogo? co?) FMCG/ produkt szybkozbywalny
5. narzędnik ((z) kim? (z) czym?) FMCG/ produktem szybkozbywalnym
6. miejscownik (o kim? o czym?) FMCG/ produkcie szybkozbywalnym
7. wołacz (o! ) FMCG/ produkcie szybkozbywalny

Liczba mnoga: FMCG/ PRODUKTY SZYBKOZBYWALNE
1. mianownik (kto? co?) FMCG/ produkty szybkozbywalne
2. dopełniacz (kogo? czego?) FMCG/ produktów szybkozbywalnych
3. celownik (komu? czemu?) FMCG/ produktom szybkozbywalnym
4. biernik (kogo? co?) FMCG/ produkty szybkozbywalne
5. narzędnik ((z) kim? (z) czym?) FMCG/ produktami szybkozbywalnymi
6. miejscownik (o kim? o czym?) MLM/ FMCG/ produktach szybkozbywalnych
7. wołacz (o! ) FMCG/ produkty szybkozbywalne

Przykłady zastosowań:
1. W jakiej branży pracujesz? W FMCG.
2. W Polsce jest wiele spółek działających w branży FMCG, w szczególności Philip Morris S.A., Nestle Polska Sp. z o.o., Danone sp. z o.o., czy Procter&Gamble DS Polska Sp. z o.o.
3. Spółka Dino Polska niedługo będzie najdroższą spółką FMCG na świecie.

Sprawdź również:

Dodaj komentarz jako pierwszy!