Hotel

Chcesz się mniej uczyć i więcej rozumieć?
Zamień czytanie na oglądanie!
Kliknij Player materiału wideo na temat: Hotel, kliknij aby zobaczyć materiał i ucz się szybciej!
Opiekun merytoryczny: Marek Lepczak
Czytaj więcej

Hotelarstwo zalicza się do podstawowych obszarów sektora usług turystycznych Jest integralną częścią większości produktów turystycznych. Hotel to miejsce, w którym oferowane są noclegi oraz usługi dodatkowe. Hotele mogą mieć różny standard, który oznaczany jest za pomocą gwiazdek.

Synonimy: dom gościnny, motel, zajazd, dom wycieczkowy, miejsce odpoczynku, zakwaterowanie, ośrodek, kurort

Odmiana przez przypadki:
M. hotel/hotele
D. hotelu/hoteli
C. hotelowi/hotelom
B. hotel/hotele
N. hotelem/hotelami
Msc. hotelu/hotelach
W. hotelu/hotele

Głównym celem hotelu jest świadczenie usług noclegowych Zakres usługi noclegowej jest szeroko rozumiany i zależy od wielu czynników, takich jak na przykład rodzaju urządzenia noclegowego.
Główny element jednostki mieszkaniowej stanowi pokój hotelowy Może on być wyposażony w pełny węzeł higieniczno – sanitarny, uproszczony lub rozbudowany. W tym ostatnim przypadku obejmuje on zestaw umywalek z oświetleniem, wc, bidet, wannę z hydromasażem, wielofunkcyjne kabiny prysznicowe itp.
Zespól gastronomiczny może mieć różne rozmiary w zależności od charakteru obiektu, jego wielkości i kategorii. Podzielony jest on na część ogólnodostępną, rozdzielnię kelnerską i bufety, część produkcyjną i część administracyjną. Zespół handlowo – usługowy obejmuj punkty handlowe, sklepy, salony, kwiaciarnie, zakłady fryzjersko – kosmetyczne, kioski z prasą, kantory wymiany walut, bankomaty itp. W skład zespołu rekreacyjnego wchodzą: baseny, sauny, solaria, klubu odnowy biologicznej W nowoczesnych hotelach mogą funkcjonować salony SPA, siłownie itp.
W skład zaplecza socjalnego wchodzą szatnie damskie i męskie, węzły sanitarno – higieniczne, stołówki pracownicze.
Administracja hotelowa i dyrekcja zajmuje pomieszczenia biurowe i biurowo – administracyjne.

Do najważniejszych cech usługi hotelarskiej zalicza się:
• niematerialność i personalny charakter usługi hotelarskiej – wysoki udział czynnika ludzkiego w procesie wykonywania usługi hotelarskiej, ze względu na to, że jej charakter

Sprawdź również:

Dodaj komentarz jako pierwszy!