Pojęcie marketing pochodzi z języka angielskiego, w którym rozumie się je jako rynek. Nie ma polskiego jednoznacznego odpowiednika tego słowa w języku polskim. Niektórzy proponowali system aktywnej sprzedaży, jednak termin ten nie odzwierciedla pierwotnego znaczenia. marketing rozumie się jako koncepcję zarządzania firmą, która zakłada skupienie działalności na potrzebach rynku i klientów. Marketing zaczął się intensywnie rozwijać w momencie, kiedy zaczęły powstawać nadwyżki towarów i usług, na które trzeba było znaleźć klientów.
Odmiana przez przypadki:
M. marketing
D. marketingu
C. marketingowi
B. marketing
N. marketingiem
Msc. marketing
W. marketing
Według R. Kuntza marketing wiąże się z koniecznością podejmowania określonych działań – definiuje on marketing jako proces planowania i realizowania strategii, założeń cenowych, promocyjnych i dystrybucyjnych, odnoszących się do koncepcji społecznych, produktów oraz usług w celu ich wymiany prowadzącej do zaspokojenia indywidualnych lub zbiorowych oczekiwań. Przy konstruowaniu definicji marketingu autorzy najczęściej opierają się różnych aspektach tego pojęcia. L. Garbarski definiuje marketing w oparciu o następujące podejścia:
• koncepcyjne, które określa marketing jako koncepcję opartą na myśleniu oraz na sprawnym funkcjonowaniu na rynku, • narzędziowe, z tego podejścia definicję marketingu można rozumieć jako narzędzie przedsiębiorstwa, które oddziałuje na otoczenie,
• informacyjno-decyzyjne, które ściśle powiązane jest z procesem podejmowania wszelkich decyzji oraz koordynowania zarządzania firmą. Definicje marketingu można także wyszczególnić ze względu na nowoczesność oraz klasyczność. Opierając się na klasycznym podejściu marketing jest to przede wszystkim […] proces zarządzania odpowiedzialny za rozpoznawanie, prze-widywanie i zaspokajanie wymagań klientów w zyskowny sposób.
Wszystkie pojęcia marketingu o podłożu klasycznym skupiają się przede wszystkim na:
• dążeniu do zaspok
W tej chwili widzisz tylko 50% opracowania
by czytać dalej, podaj adres e-mail!
Wystąpił błąd, spróbuj ponownie :(
Udało się! :) Na Twojej skrzynce mailowej znajduje się kod do aktywacji konta
";
ajania potrzeb wszystkich klientów, • połączeniu wszystkich instrumentów, które wpływają na rynek, • oraz odpowiednim zaplanowaniu procesów opartych na podejmowaniu jasnych decyzji
Marketing masowy, oparty na segmentacji, niszowy przestają mieć znaczenie. Coraz bardziej liczy się marketing zindywidualizowany, w którym oferta jest przygotowana z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i wymagań klientów. Pojawiają się także nowe wzorce zakupu i nowe decyzje zakupu. Dzięki technologii informacyjnej zwiększają się możliwości pozyskiwania i przekazywania informacji. Coraz więcej informacji pojawia się w Internecie, każdego dnia pojawia się również mnóstwo reklam w radiu, telewizji czy na ulicach. W takiej sytuacji przekazanie klientowi niezbędnych informacji o firmie staje się coraz trudniejsze. Konsekwencją zmian jest pojawienie się nowych źródeł, z których korzysta klient szukający informacji o produktach czy dostawcach. Trend ten jest określany mianem socialnomics i zwraca uwagę na zwiększające się znaczenie grup społecznych w Internecie, a także ich wpływu na zachowania i decyzje klientów. Zwraca się także uwagę na zwiększenie się roli emocji w decyzjach. Wiąże się to ze zjawiskiem określanym jako neuromarketing oraz badaniami nad rolą nieświadomych czynników decyzjach nabywczych klientów. Podkreśla się, że aż ponad 80% decyzji klientów ma charakter nieświadomy, pod wpływem emocji. Pokazuje to, że współczesny klient się zmienia, powinny zatem zmienić się również metody komunikacji z klientem oraz metody tworzenia nowych produktów i ich sprzedaży. Należy także zwrócić uwagę na to, iż klienci mają coraz mniej czasu, są coraz bardziej leniwi oraz ukierunkowani za zakupy dokonywane przy jak najmniejszym wysiłku. Oczekują, że z zakupami będzie się wiązać wygoda, dostępność oraz użyteczność.
Przykłady użycia:
Działania marketingowe przyczyniły się do tego, że przedsiębiorstwo odniosło sukces.
Chcę studiować marketing i zarządzanie.
Koniecznie musimy zatrudnić specjalistę od marketingu.
Dodaj komentarz jako pierwszy!