Marketing

Chcesz się mniej uczyć i więcej rozumieć?
Zamień czytanie na oglądanie!
Kliknij Player materiału wideo na temat: Marketing, kliknij aby zobaczyć materiał i ucz się szybciej!
Opiekun merytoryczny: Marek Lepczak
Czytaj więcej

Pojęcie marketing pochodzi z języka angielskiego, w którym rozumie się je jako rynek. Nie ma polskiego jednoznacznego odpowiednika tego słowa w języku polskim. Niektórzy proponowali system aktywnej sprzedaży, jednak termin ten nie odzwierciedla pierwotnego znaczenia. marketing rozumie się jako koncepcję zarządzania firmą, która zakłada skupienie działalności na potrzebach rynku i klientów. Marketing zaczął się intensywnie rozwijać w momencie, kiedy zaczęły powstawać nadwyżki towarów i usług, na które trzeba było znaleźć klientów.

Odmiana przez przypadki:
M. marketing
D. marketingu
C. marketingowi
B. marketing
N. marketingiem
Msc. marketing
W. marketing

Według R. Kuntza marketing wiąże się z koniecznością podejmowania określonych działań – definiuje on marketing jako proces planowania i realizowania strategii, założeń cenowych, promocyjnych i dystrybucyjnych, odnoszących się do koncepcji społecznych, produktów oraz usług w celu ich wymiany prowadzącej do zaspokojenia indywidualnych lub zbiorowych oczekiwań. Przy konstruowaniu definicji marketingu autorzy najczęściej opierają się różnych aspektach tego pojęcia. L. Garbarski definiuje marketing w oparciu o następujące podejścia:
• koncepcyjne, które określa marketing jako koncepcję opartą na myśleniu oraz na sprawnym funkcjonowaniu na rynku, • narzędziowe, z tego podejścia definicję marketingu można rozumieć jako narzędzie przedsiębiorstwa, które oddziałuje na otoczenie,
• informacyjno-decyzyjne, które ściśle powiązane jest z procesem podejmowania wszelkich decyzji oraz koordynowania zarządzania firmą. Definicje marketingu można także wyszczególnić ze względu na nowoczesność oraz klasyczność. Opierając się na klasycznym podejściu marketing jest to przede wszystkim […] proces zarządzania odpowiedzialny za rozpoznawanie, prze-widywanie i zaspokajanie wymagań klientów w zyskowny sposób.
Wszystkie pojęcia marketingu o podłożu klasycznym skupiają się przede wszystkim na:
• dążeniu do zaspok

Sprawdź również:

Dodaj komentarz jako pierwszy!