🎓 Poznaj Panda Genius – Twojego edukacyjnego superbohatera! https://panda.pandagenius.com/

MLM

MLM czym jest? Co oznacza ten zlepek liter? Jakie są jego synonimy, czy w ogóle jakieś posiada? Czy występuje w liczbie pojedynczej i liczbie mnogiej, czy tylko w liczbie pojedynczej lub mnogiej? Czy można odmienić go przez przypadki? Na te pytania odpowiedzi zostaną przedstawione poniżej.

Skrót MLM pochodzi z języka angielskiego. Można go rozwinąć do słów multi-level marketing oznaczający marketing wielopoziomowy. Ale co to w sumie oznacza? Definicja MLM mówi, iż jest to przykład pewnego rodzaju piramidy sprzedażowej. Polega to najczęściej na fakcie, iż od pewnej firmy oferującej produkty odkupują je partnerzy lub innego rodzaju współpracownicy po cenach preferencyjnych, a następnie to oni sprzedają te produkty finalnym odbiorcom po cenach standardowych, a na pewno wyższych niż ich cena zakupu od producenta. Różnica między cenami jest dla tych pośredników zyskiem. W ten oto sposób przedsiębiorstwa budują sobie sieć dystrybutorów, z którymi mogą rozliczać się prowizyjnie od wyników sprzedaży. Firmy jednak nie interesuje, czy partner zakupił za dużo produktów, czy je sprzeda wszystkie, czy mu może jakieś zostaną bez zbytu. Co ciekawe nie zarabia się jedynie na sprzedaży danych produktów, ale również na werbowaniu kolejnych sprzedawców, od których otrzymuje się również prowizję. To właśnie z werbowania kolejnych dystrybutorów wywodzi się nazwa marketingu wielopoziomowego, ponieważ mogło rozpocząć się od jednego sprzedawcy, który zwerbował dwóch kolejnych (zwerbowani są kolejnym poziomem) od których otrzymał prowizję, oni dwaj znowu zwerbowali po kolejnych dwóch (czyli stworzyli trzeci już poziom piramidy. I w taki oto sposób sieć się rozrasta o kolejne poziomy sprzedawców. Tak więc niekiedy nie ma nawet czasu, aby fizycznie sprzedawać produkt, ponieważ należy w pewien sposób zarządzać zwerbowanymi pracownikami, których należy dalej poszukiwać i przyjmować. Być może dla niektórych (co lepszych sprzedawców) jest to faktycznie łatwy sposób na zarobek, jednak na pewno należy być wówczas wygadanym oraz mieć bardzo rozbudowaną sieć kontaktów i odbiorców produktów, które nie powinny zalegać u sprzedawcy ponieważ jest to wówczas koszt wyrzucony w błoto, ponieważ za produkty do sprzedaży należy wcześniej zapłacić (kupić je od producenta). MLM ma równie wielu zwolenników jak i przeciwników. Jednak dopóki ci zwolennicy są oznacza to, iż model taki ma rację bytu i będzie się utrzymywał, a kto z niego zrezygnuje, jeżeli widzi, iż może na tym zarobić? Oczywiście jak w każdym biznesie nawet tutaj trzeba być jednak świadomym ewentualnych strat i być na nie przygotowanym. Należy pamiętać również, iż mlm ma nie tylko zalety, ale również wady i próbując wejść w taki biznes najpierw należy porządnie zbadać rynek oraz własne możliwości.

Zamiennie zamiast MLM można używać rozwinięcia skrótu multi-level marketing (w środowisku najlepiej anglojęzycznym, aby każdy zrozumiał pojęcie) lub marketing wielopoziomowy. Można jeszcze posługiwać się pojęciem marketing sieciowy.

Pojęcie to występuje w liczbie pojedynczej oraz w liczbie mnogiej.

Jeżeli jednak mówimy o odmianie przez przypadki to skrót MLM jako taki w każdym przypadku jak i liczbie wygląda tak samo. Odmienić można jedynie rozszerzenie skrótu. Wówczas przez przypadki odmieniają się obydwa jego człony (zarówno marketing jak i wielopoziomowy). Deklinacja umieszczona została poniżej.

Liczba pojedyncza: MLM/ MARKETING WIELOPOZIOMOWY
1. mianownik (kto? co?) MLM/ marketing wielopoziomowy
2. dopełniacz (kogo? czego?) MLM/ marketingu wielopoziomowego
3. celownik (komu? czemu?) MLM/ marketingowi wielopoziomowemu
4. biernik (kogo? co?) MLM/ marketing wielopoziomowy
5. narzędnik ((z) kim? (z) czym?) MLM/ marketingiem wielopoziomowym
6. miejscownik (o kim? o czym?) MLM/ marketingu wielopoziomowym
7. wołacz (o! ) MLM/ marketingu wielopoziomowy

Liczba mnoga: MLM/ MARKETINGI WIELOPOZIOMOWE
1. mianownik (kto? co?) MLM/ marketingi wielopoziomowe
2. dopełniacz (kogo? czego?) MLM/ marketingów wielopoziomowych
3. celownik (komu? czemu?) MLM/ marketingom wielopoziomowym
4. biernik (kogo? co?) MLM/ marketingi wielopoziomowe
5. narzędnik ((z) kim? (z) czym?) MLM/ marketingami wielopoziomowymi
6. miejscownik (o kim? o czym?) MLM/ marketingach wielopoziomowych
7. wołacz (o! ) MLM/ marketing wielopoziomowy

Sprawdź również:

Dodaj komentarz jako pierwszy!