Reklama

Chcesz się mniej uczyć i więcej rozumieć?
Zamień czytanie na oglądanie!
Kliknij Player materiału wideo na temat: Reklama, kliknij aby zobaczyć materiał i ucz się szybciej!
Opiekun merytoryczny: Marek Lepczak
Czytaj więcej

Reklama należy do najstarszych działań o charakterze gospodarczym. Wiązała się z rozwojem handlu, który istniał od początku obecności człowieka na świecie. W starożytności można było zaobserwować działania, których celem było wspieranie sprzedaży. Można było również zauważyć działania, które informowały klientów o możliwości zakupu towaru lub usługi – przykładowo rzymianie informowali o walkach gladiatorów zapisując informacje na ich temat na murach. Fenicjanie reklamowali swoje towary zamieszczając ogłoszenia na skałach.
Pojęcie reklamy pochodzi od łacińskiego słowo oznaczającego nawoływanie, hałasowanie, wzywanie, przywoływanie. Reklama to zachęcanie/nakłanianie do zakupu produktów/skorzystania z usług. Jest obecna w mediach, na ulicach, w sklepach.

Odmiana przez przypadki
M. reklama/reklamy
D. reklamy/reklam
C. reklamie/reklamom
B. reklamę/reklamy
N. reklamą/reklamami
Msc. reklamie/reklamach
W. reklamo/reklamy

Synonimy: promocja, popularyzacja, lansowanie, informowanie, nakłanianie do zakupu
Antonimy: antyreklama

Reklama jest tak stara jak handel, czyli funkcjonuje od momentu narodzin człowieka. Już w czasach prehistorycznych dokonywano wymiany towarów zachwalając ich zalety, w starożytności malowano informacje o wydarzeniach na skałach czy murach, a w średniowieczu głośno zachwalano towary na rynkach. Reklama ewoluowała wraz z wynalezieniem pisma – rozwijała się wówczas na znacznie szerszą skalę niż wcześniej. Istotną datą jest także wiek XIX, kiedy powstały pierwsze agencje reklamowe, a same reklamy pojawiały się nie tylko w formie pisemnej, ale także w postaci zdjęć czy rysunków.
Definicja reklamy zakłada, że jest to forma komunikowania się przedsiębiorców z rynkiem, skupiona przede wszystkim na produkcie i usługach. Według Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu, reklama to płatna forma nieosobistej prezentacji przedmiotów, usług, pomysłów. Reklama mogą być objęte także instytucje, które realizują różne cele.
Można mówić o reklamie rzeczowej i n

Sprawdź również:

Dodaj komentarz jako pierwszy!