Wizerunek

Chcesz się mniej uczyć i więcej rozumieć?
Zamień czytanie na oglądanie!
Kliknij Player materiału wideo na temat: Wizerunek, kliknij aby zobaczyć materiał i ucz się szybciej!
Opiekun merytoryczny: Marek Lepczak
Czytaj więcej

Wizerunek
Istnieje wiele definicji wizerunku. Według W. Budzyńskiego, wizerunek to odzwierciedlenie w świadomości odbiorcy postrzeganych przez niego składników rzeczywistości. Z kolei w rozumieniu marketingowym, wizerunek to pozytywny obraz przedsiębiorstwa w odbiorze jego otoczenia stworzony w efekcie działań marketingowych.
Według Słownika terminologii medialnej można mówić o kilku wymiarach wizerunku. Wymiar psychologiczny przekazuje informacje na temat tego, w jaki sposób jest tworzony wizerunek i w jaki sposób funkcjonuje w umyśle odbiorcy. Zwraca się tu uwagę na następujące elementy: Postrzeganie – dostarcza informacji na temat tego, czy treść mająca wpływać na wizerunek zostanie zauważona.
Interakcja – informuje o tym, w jaki sposób utrwalone wcześniej w umyśle postawy wpływają na wizerunek. Pamięć – informuje, czy wizerunek utrwali się czy też zostanie wyparty przez inne treści.
Wizerunek może się kształtować pod wpływem wielu czynników. Jednym z nich są media. Obecnie docierają one do ogromnej liczby odbiorców i mają bardzo duży wpływ na formowanie poglądów, kształtowanie opinii, kreowanie świata. Z jednej strony media wpływają na zwiększenie widoczności obiektów, oddziałują na wzrost ich znaczenia, tworzą cele brytów. Bardzo często skupiają się jednak na zdarzeniach negatywnych, co powoduje, że kontekst, w jakim pojawiają informacje o obiekcie, jest niekorzystny dla jego wizerunku. Nie można więc jednoznacznie stwierdzić, że obecność jednostki w mediach wpływa pozytywni

Sprawdź również:

Dodaj komentarz jako pierwszy!