Alfabet polski
Zamień czytanie na oglądanie!
Abecadło – od historii po rozrywkę!Nauka od dziecka
Czasy podstawówki są zazwyczaj dobrym wspomnieniem dla osób dorosłych, ponieważ był
to moment, w którym nie tylko poznaliśmy świat, ale również siebie.
Można powiedzieć, że głównymi zaletami bycia dzieckiem należały takie
wartości, jak: beztroska, kreatywność, ciekawość, radość, przyjaźń.
Uczniowie uważają oczywiście inaczej, mając na myśli edukację, gdyż
traktują to jako mus, jednakże czym starsi jesteśmy, tym bardziej
zaczynamy tęsknić za dawnymi zwyczajami. W porównaniu do studiów, szkoła
podstawowa kojarzy się z czymś przyjemnym, z początkiem wejścia w
życie, oraz z edukacją połączoną z zabawą. Weźmy za przykład pierwsze
pisanie liter, liczb. Kto nie pamięta tego momentu, jak trzeba było je
wpisywać równo kratka w kratkę? Oprócz tego, głównym obowiązkiem dzieci
była znajomość polskiego alfabetu, który jest niezbędny do dzisiaj.
Niektóre osoby mają problem z tym, aby się go nauczyć, jednym pomaga
powtarzanie w kółko, drugim metoda za pomocą śpiewu, czy też wideo itp.
Nie jest powiedziane, że trzeba traktować naukę jako coś nieprzyjemnego,
gdyż wszystko zależy od tego, jaki znajdziemy na to sposób. W związku z
tym, zalecane jest przede wszystkim to, aby znaleźć indywidualną
metodę, która będzie dla dziecka jednocześnie czymś przyjemnym. Takie
podpowiedzi poznasz poniżej, ponieważ jak się okazuje, nie jest ich tak
mało!
Przyjemna nauka – czyli jak zachęcić do niej swoje dziecko?
Ze względu na to, że maluchy kochają zabawę, to istotne jest to, aby
rodzic wykorzystał ten fakt jak najlepiej, głównie w kwestii jego
rozwoju. Na rynku jest multum zabawek, które pozwalają poznać świat
dzieciom z przyjemnej strony. Dzięki temu nie tylko miło spędzisz czas
ze swoją pociechą, ale również przekażesz jej dużo korzyści, które
wzbudzają ciekawość. Jeżeli będziemy to robić w miarę regularnie, to
wzmocnisz z nią więź, a co za tym idzie, wiedzę, umiejętności i
kreatywność. Na samym początku warto pokazać dziecku, jak piszę się jego
imię. A zatem pozostaje pytanie: Jak zapoznać dziecko z alfabetem?
– Warto na start pomyśleć o klockach, ponieważ najczęściej kojarzą nam
się z małymi dziećmi. Nie bez powodu, gdyż faktycznie są często
wybieraną alternatywą wśród naszych pociech, takie z literkami można
znaleźć w sklepie z zabawkami. Oprócz tego, możemy zrobić to sami, gdyż
wystarczy napisać na nich literki widocznym markerem! Należy pamiętać,
że dzieci rodzą się ,,jak czysta tablica’’, więc należy do tego podejść
spokojnie i starannie: Wypowiadamy literki alfabetu głośno, jednocześnie
pokazując ją na klocku. Możliwości jest dużo, zwłaszcza, że są dostępne
także gumowe maty, które są w kształcie puzzli. Ich dobrą zaletą jest
to, że posiadają literki wraz z liczbami. Dzięki temu, dziecko poczuje
zainteresowanie nie tylko dzięki kolorom puzzli, ale również ich
układaniem, dzięki czemu nauczymy ich prostych słów jednocześnie.
Najwięcej wiedzy pochłania dziecko od samego początku, gdyż jest jak
,,gąbka’’, dlatego dobrze jest ten fakt wykorzystać właśnie na naukę.
Tutaj zauważyliśmy metody z małymi dziećmi, jednak co z tymi większymi?
Jaka jest dla nich odpowiednia metoda?
Czym więksi jesteśmy – tym bardziej poszerzamy nasze horyzonty! Tak jak wspomniano wcześniej, czas podstawówki jest już czymś poważniejszym, a co za tym idzie, nauka alfabetu i nie tylko, również. Jednakże w dalszym ciągu jest ona przyjemna, wykorzystywana w wierszykach, rymowankach, czy też piosenkach. Poznajemy w poważniejszy sposób literki alfabetu, w dalszym ciągu składając je w słowa. Istnieją również domowe, proste sposoby, aby zachęcić do tego swoje dziecko, przyklejają karteczki na lodówce z dowolnym słowem. W ten sposób możemy poprosić go o to, aby przeczytał to, co jest na niej napisane. Czym większy postęp zauważymy, można, a nawet należy chwalić dziecko nawet prostym słowem, można też drobnym czynem. Dzieci uwielbiają nagrody i pochwały, dlatego polecane jest to, aby z rozwagą podejść w ten sposób do jego edukacji, gdyż będzie bardziej owocna. Tak samo jak w przypadku małych dzieci, te większe wciąż są pełne ciekawości, więc takie interakcje warto robić regularnie, a z upływem czasu podnosić poziom trudności, pisząc kilka słów. Na przykład: ,,Miłego dnia w szkole, synku’’. Ruch, zabawa, wiedza! Już od pierwszych lat dziecka, bardzo ważne jest to, abyśmy zadbali o jego rozwój ruchowy. Tak naprawdę wszystkie aspekty życiowe należy poruszyć z biegiem czasu, wykorzystując kilka jednocześnie. Podczas spaceru, dziecko uruchamia różne bodźce, przez co jego ciekawość wzrasta, wraz z produktywnością. Oczywiście nie należy podchodzić do tego na siłę, albowiem wtedy, gdy okaże zainteresowanie, pytając o słowa w książce, w sklepie. Inny sposób działa odwrotnie, a każde z nich dojrzewa do tego indywidualnie, dlatego nie ma określonego czasu, który odpowie nam na pytanie: Kiedy moje dziecko powinno nauczyć się alfabetu polskiego? Ciekawość pojawia się w każdym miejscu, wieku, czasie! Oczywiście, że czym mniejsi jesteśmy, to tym bardziej ciekawi nas świat, ale to tylko dlatego, że dużo rzeczy nie wiemy, po prostu, prawda? Natomiast nie bez powodu poglądy naszej pociechy są niemal podobne do naszych, ponieważ większość swojego czasu jesteśmy nauczycielami dla naszego dziecka pod każdym aspektem. Tymczasem, gdy ono nasz słucha, pochłania tą wiedzę natychmiast, tak samo mając na uwadze jego obserwacje, bodźce i wiele innych czynników. Z biegiem czasu, w momencie, gdy jes
W tej chwili widzisz tylko 50% opracowania
by czytać dalej, podaj adres e-mail!Sprawdź również:
Dodaj komentarz jako pierwszy!