Jak napisać reklamację

Chcesz się mniej uczyć i więcej rozumieć?
Zamień czytanie na oglądanie!
Kliknij Player materiału wideo na temat: Jak napisać reklamację, kliknij aby zobaczyć materiał i ucz się szybciej!
Opiekun merytoryczny: Marek Lepczak
Czytaj więcej

Reklamacja to zazwyczaj pisemne zwrócenie się do sprzedawcy, dostawcy, producenta lub wykonawcy usługi w związku z ujawnionymi wadami zakupionego towaru lub niepoprawnie wykonanej usługi. To forma skargi i zażalenia, z żądaniem usunięcia wady, wymiany bądź naprawy. Reklamację możemy złożyć na podstawie:
– przepisów prawa (tak zwanej rękojmi), jeśli towar jest niezgodny z umową, kierujemy ją do sprzedawcy.
– gwarancji producenta, jaka sama nazwa wskazuje, kierujemy ją do producenta, jeśli udzielił uprzednio takiej gwarancji na dany towar.
Istotne jest, aby przed złożeniem reklamacji zostawić jedną kopię również dla siebie. Należy również załączyć dowód zakupu: paragon, bądź fakturę. Przed złożeniem reklamacji, warto zapoznać się z prawami i uprawnieniami konsumenta.

W poprawnie napisanej reklamacji powinny się znaleźć następujące elementy:
– miejscowość i bieżąca data
– dane nadawcy (czyli tego, kto składa reklamację)
– dane adresata (odbiorca: sklep/producent/dostawca usługi, itp.)
– numer zamówienia/numer faktury
– dokładna data zakupu/wykonanej usługi
– powód złożenia reklamacji (opisujemy wadę lub nie

Sprawdź również:

Dodaj komentarz jako pierwszy!