Jak zaadresować kopertę

Chcesz się mniej uczyć i więcej rozumieć?
Zamień czytanie na oglądanie!
Kliknij Player materiału wideo na temat: Jak zaadresować kopertę, kliknij aby zobaczyć materiał i ucz się szybciej!
Opiekun merytoryczny: Marek Lepczak
Czytaj więcej

Choć mogłoby się wydawać, że listy stają się powoli reliktem przeszłości w dobie cyfryzacji, nadal są w powszechnym użytku. Niejeden raz będziemy zmuszeni w życiu wysłać list, czy to mniej formalny – do rodziny lub znajomych – czy oficjalny, na przykład do jakiegoś urzędu. Kluczowym aspektem gwarantującym to, że list dojdzie do adresata, jest poprawne zaadresowanie koperty.
ADRESAT – inaczej odbiorca. To osoba, bądź instytucja, do której wysyłamy list. W tym miejscu podajemy imię i nazwisko, bądź nazwę urzędu/instytucji, ulicę i numer domu/mieszkania oraz poprawny kod pocztowy.
NADAWCA – to osoba nadająca list, a więc ta, która go wysyła (czyli Ty). Wpisujemy swoje imię i nazwisko, miejsce zamieszkania wraz z kodem pocztowym. Jeśli z jakiegoś powodu list nie dotrze we wskazane miejsce, poczta zwróci go na adres nadawcy.
ZNACZEK POCZTOWY – naklejamy go (bądź robi to pani z Poczty Polskiej) w prawym, górnym rogu koperty. W tym miejscu również znajdzie się stempel potwierdzający wysłanie.
Zarówno dane nadawcy, jak i adresata umieszczamy na przodzie koperty, tam, gdzie znajduje się znac

Sprawdź również:

Dodaj komentarz jako pierwszy!